Jak zhubnout? Milé dámy a pánové, bez pohybu to prostě nepůjde. Žádná dieta není na 100% zaručena a pokud si myslíte že zhodíte tím, že změníte stravu a budete doma dál sedět u televize, tak to vůbec nepůjde. Tak proto milé dámy a pánové zamražte lenost a šup na skupinové lekce, kterých je strašně moc. Vyberte si takovou lekci, která vám nejvíc bude vyhovovat. Určitě nezapomeňte na nejúčinější hubnutí a to je cardio cvičení mezi které patří, tanec, aerobic, rychlý běh, rychlá chůze, plavání, jízda na kole, běh na pásu, kickbox. Jde o to, aby se vaše tělo rychle pohybovalo. Pokud potřebujete schodit tuk pouze na určitých partiích, mám pro vás špatnou zprávu. Co se týká kardio cvičení, není mezi nimi žádné, které by bylo pouze na jednu konkrétní partii. Při kardiu prostě spalujete všechno a všude, postupně z celého těla. Pro některé z vás to může být + , pro některé - , ale já si myslím, že spalování tuků na celém těle by nikomu z nás nemělo vadit.

Ačkoliv jsou běh a chůze považovány za nejpřirozenější pohyby a mnoho lidí je využívá při hubnutí a formování postavy, je tu druh sportu, který podle nejnovějších studií vede na plné čáře. Pokud chcete zformovat postavu a zhubnout, začněte tancovat.
Tanec je dnes velmi oblíbenou formou aerobního pohybu, který v sobě skrývá také posilování svalového aparátu. A je díky tomu nejefektivnější formou spalování energie a formování postavy. Půl hodiny intenzivní taneční lekce totiž předčí zdaleka půl hodiny běhu, cyklistiky či plavání.

Taneční lekce kvůli hudbě působí intenzivněji na psychiku (což je jeden z důvodů, proč jsou dnes oblíbenější než jiné aerobní aktivity).

Tanec a pozitivní emoce
„Tanec nejenže zvyšuje pozitivní a odstraňuje negativní emoce, což je typickým projevem cvičení, ale také snižuje pocity všeobecné malátnosti. Lidé jsou často zvyklí na euforii po běhání, ale to může být velmi podobné také účinkům tance. My jsme zjistili, že tanec výrazně zvyšuje emocionální stav duše. Navíc se zdá, že dodává tělu energii. A přitom spaluje více kalorií než jiné druhy aerobního pohybu,“ tvrdí doktor Nick Smeeton z University of Brighton.

V experimentálním výzkumu v jednom londýnském tanečním studiu zjistil, že během třiceti minut moderní pohybové lekce člověk spálí v průměru 293 kilokalorií, zatímco při běhání 294 kilokalorií, při fotbalu 258 kilokalorií a při plavání 249 kilokalorií.
 

Nevykašlat se na posilování!

Pokud si myslíte, že vám stačí denně skákat 30 minut přes švihadlo, tak se mýlíte. Sice schodíte tuky, ale to, co na vás vybafne pod nimi se vám moc líbit nebude. Troufnu si říct, že se žádnému z vás nelíbí povolené a nezpevněné tělo. Takže si každý den nebo obden dejte 15 minut kardia, ale potom i 15 minut posilování - na vaše problematické části, které potřebujete. Anebo kombinujte skupinové cvičení.

Nepřejídat se

Ano, většina z nás hodně rádi jíte, to vám ale hubnutí nezakazuje! Můžete si jíst, jak je libo, každé tři hodiny, jen se nesmíte přejídat! To snad zvládnete ;) Buďte rádi, že nemusíte držet žádnou drastickou dietu. Je jasný, že pokud některý z vás potřebuje zhubnout víc a chce do cvičení jít s větší vervou, měl by i více omezit cukry, tuky... však vy víte a pokud nevíte, google to ví! ;)
 
A hlavně když už se do všeho zapojíte a konečně něco se svým tělem začnete něco dělat, tak to vydržte co nejdéle co vám jen zdraví dovolí. Jinak nastane JOJO efekt. A budete jako LADY BUBLINA :-)
 
Pokud hubnete kvůli manželce, milence, nebo opačně, tak hlavně zhubněte kvůli sobě. Nikdy ne pro nikoho. Skupinové lekce anebo to co děláte vás hlavně za prvé musí bavit.  
 

Co všechno umí kardio cvičení?

  1. má blahodárné účinky na oběhový systém
  2. upravuje hladinu cholesterolu
  3. snižuje vysoký krevní tlak
  4. působí proti zanášení cév
  5. při pravidelném cvičení dochází ke zvětšení vytrvalosti, síly a pružnosti - kondičky
  6. zvyšuje kapacitu plic - pomáhá k prohloubení dechu a k ekonomičtějšímu dýchání
  7. spaluje podkožní tuky
  8. po odcvičení se vyplavují tzv. "hormony štěstí", takže se mnozí lidé potom stávají na kardiu i závislí ;)
  9. tyto hormony potom zvyšují imunitu a více tělo připravují na každodenní stres
 
VÝBĚR LEKTORA - vyberte si takového, který vám dodá energií a dobrou náladu, který vás ve vašem snažení podpoří. Pokud vidíte, že se vám lektor jako začátečníkovi aspoň trošku nevěnuje  vyzkoušejte jiného. Pokud vidíte, že lektor, lektorka je buclatý, nebo buclatá, je tam něco špatně. Buď žere jak najatý/á/ a myslí si stejně jako vy, že shodí tím, že půjde na cardio cvičení a pak si může dát  dvě piva a párek na václavaku, tak takhle by to nešlo. Každý lektor by měl jít příkladem. 
 
Cvičení doporučuji minimálně 3x týdně a pravidelně. Výmluvy, že nestiháte, že máte hodně práce , nechte taky v mrazáku. Pokud jste schopni jíst aniž by si vám o to žaludek řekl, tak jste schopni pravidelně cvičit. 
 
TAK HURÁ DO TOHO
 
a co vám k tomu může pomoc?
 

Káva

Chcete zhubnout? Tak si dopřejte šálek kávy. Nejnovější studie ukázaly, že pitím kávy zvyšujete výdej energie, vaše tělo se zahřívá a zrychluje se jeho metabolizmus. Káva navíc dokáže znásobit fyzickou vytrvalost například při běhu nebo jízdě na kole. Zkuste si dát půl hodiny před cvičením šálek kávy a uvidíte, jak vaše zdatnost poroste.

Čokoláda

Zní to neuvěřitelně, ale je to tak. Pravidelná konzumace tmavé čokolády s vysokým obsahem kakaa, napomáhá odbourávání tuků v těle. Stačí si každý den dopřát čtvereček této pochoutky a vaše tělo vás za to odmění.

 

Zázvor
 
Zázvor

Dali jste si pořádně do těla v posilovně, ale druhý den se nemůžete hnout a ke cvičebním strojům vás už nikdo nedostane? Bolest svalů zmírníte až o 25% díky čerstvému zázvoru. Po cvičení si nastrouhejte lžičku zázvoru s medem nebo si uvařte zázvorový čaj a druhý den budete jako rybička.

Řeřicha

Stejnou službu jako zázvor, vám udělá i řeřicha, která obsahuje beta-karoten a vitamín E. Pikantní zelené lístky dokáží omezit bolest svalů po cvičení, ale také čistit ledviny a podporovat zvýšení energetické hladiny a regulovat důležité procesy v těle, které jsou nezbytné k hubnutí.

 

Dopřávejte si je co nejčastěji, vaše srdce, cévy i chuťové buňky to určitě ocení.
 
Jablko

Jablka jsou doslova napěchována vitamíny a vlákninou, díky které zasytí a pomohou trávicímu systému ke správné funkci. Vyzkoušejte trik na zahnání hladu, a mezi hlavními jídly slupněte středně velké jablko. Nejenže nebudete mít hlad, ale navíc vám látka guercetin, obsažená v jablku, pomůže zrychlit spalování a tím usnadnit hubnutí.

Rajčatový džus

Tomatová šťáva je skvělým hnacím motorem, dodá energii a dokonce i pozitivní náladu. Obsahuje vysoký podíl zinku, vitamínů a antioxidantů, které chrání vaše tělo před volnými radikály a zahání hlad. Dejte si každý den sklenici čerstvé rajčatové šťávy, bez přídavku cukru a kila půjdou dolů.

 

Rozninky
 
Rozinky

Rozhodli jste se hubnout, ale nemůžete zahnat chuť na sladké? Pak zkuste žvýkat rozinky. Sušené ovoce obsahuje přírodní cukry, které rychle zaženou chutě, ale také podpoří vaši fyzickou vytrvalost. Hrst rozinek hodinu před cvičením, vám pomůže vydržet déle a efektivněji cvičit.

Rozmarýn

Voňavá bylina s výrazným aroma, se může stát skvělým pomocníkem při hubnutí. Díky její chuti a vůni, snížíte svou potřebu tolik jíst a budete si dopřávat menší porce, aniž by jste pocítili hlad.

 

česnek
 
Česnek

Česnek je velice zdravý, o tom není pochyb. Ale navíc dokáže i pěkně zatočit s kily navíc. Díky svým skvělým vlastnostem mobilizuje tukové zásobárny, rozpohybuje je a přinutí tuky spálit. Jako mávnutím kouzelného proutku také dokáže potlačit nepříznivé dopady tučných jídel na tělo.

Čaj

Nejen v zimě je dobré pít čaj, je totiž přirozeně bez kalorií, ale zato plný flavonoidů, které působí antioxidačně a tím umožňují tělu správně fungovat. Pití teplého čaje pak povzbuzuje činnost střev a tím napomáhá zdravému hubnutí.